2018–2020 metais buvo patvirtintas
mokyklos strateginis veiklos planas. Mokyklos bendruomenė susitarė laikytis
vertybių: Pagarba ir atsakomybė; Pozityvumas ir bendradarbiavimas; Atvirumas
kaitai; Pilietiškumas; Mandagumas.
1. Mokyklos strateginis
tikslas – gerinti ugdymo kokybę, siekiant mokinių asmeninės ūgties.
2. Tikslas – kurti
inovatyvią, funkcionalią mokyklos aplinką.
Įgyvendinant mokyklos
strateginius tikslus buvo vykdomos pamokos tobulinimo priemonės, parengtos
pagal mokyklos veiklos tobulinimo veiksmų planą. 2018 mokslo metais
didžiausias dėmesys buvo skiriamas mokinių rašymo bei matematikos įgūdžių
gerinimui, aukštesnių gebėjimų stiprinimui ugdymo procese. 99 proc. pedagogų
žymėjo kiekvieno mokinio asmeninę pažangą, 46 proc. mokytojų ugdomąją veiklą
diferencijavo, individualizavo, 69 proc. pedagogų pamokose mokiniams kėlė
individualius uždavinius, gabūs mokiniai buvo skatinami teikti pagalbą
silpnesniems. 72 proc. mokytojų planavo ir pateikė pamokose aiškius vertinimo
kriterijus, 68 proc. įtraukė mokinius į mokymosi pasiekimų vertinimą,
įsivertinimą, skatino juos kartu numatyti tolesnius mokymo(si) žingsnius.
Nuolat skirtas dėmesys mokinių motyvavimui, kurtos palankios ugdymo(si) sąlygos
skirtingų gebėjimų mokiniams, naudojant įvairius mokymosi metodus.
2018 metų balandžio–gegužės
mėn. antrų ir ketvirtų klasių mokiniai dalyvavo nacionaliniame mokinių
pasiekimų (diagnostinių ir standartizuotų testų) patikrinime. Vadovaujantis
atlikta NMPP rezultatų analize, mokinių pasiekimai gerėja ir yra aukštesni
nei vidutiniai šalies skirtingų vietovių ir mokyklų tipų mokinių pasiekimai.
Ketvirtų klasių mokinių pasaulio pažinimo ir skaitymo testų rezultatai yra
tarp 16 procentų geriausių šalies rezultatų. 2018 metų mokinių metinius
įvertinimus atitinka NMPP rezultatai. Mažiau nei 1 procentas 1–4 klasių
mokinių nepasiekė patenkinamo mokymosi lygmens. Mokyklos pažangumas – 99,4
procento.
2 klasės mokinių mokymosi pasiekimų
diagnostinio vertinimo rezultatai (proc.)
|
|
4 klasės mokinių standartizuotų testų
rezultatai (proc.)
|
|

Pritaikius mokymosi turinį
mokinių ugdymo(si) poreikiams tenkinti, pagerėjo gabių vaikų ugdymas. Rajono
savivaldybės olimpiadose, konkursuose laimėtos 39 prizinės vietos, sporto
varžybose – 4 prizinės vietos rajone ir 3 – zonoje. Dešimtoje spartakiadoje
K. Baršausko 114 gimimo metinėms paminėti mokiniai tapo nugalėtojais,
tarptautinio šachmatų turnyro ,,Aquapark Open“ III vietos bei tarptautinio
turnyro ,,Suvalkijos pavasaris 2018“ II–III vietų, 1–2 kl. mokinių pirmenybių
I–II vietų laimėtojai, VII respublikinio šokio festivalio-konkurso
,,Pavasarinė šokių pynė“ III vietos, regioninio etapo pradinių klasių mokinių
konkurso ,,Šviesoforas“ III vietos, Nacionalinio mokinių raštingumo konkurso
,,Mažasis diktantas“ šalyje III vietos, Vilkaviškio dekanato moksleivių
religinės poezijos skaitovų konkurso laureatai, Lietuvos vaikų ir moksleivių
televizijos konkurso ,,Dainų dainelė“ rajono etapo bei Lietuvos vaikų
kūrybinės iniciatyvos fondo vertimų ir iliustracijų projekto ,,Tavo žvilgsnis
– 2018“ nugalėtojai.
2017–2018 m. m. vyko: 10
netradicinio ugdymo dienų, 69 pažintinės-edukacinės išvykos, 4 išvykos gabiems
mokiniams, 3 pramoginiai ir 6 prevenciniai renginiai. Organizuotos mokinių
darbų parodos, akcijos, sporto ir sveikatingumo dienos. Vykdytas tęstinis
projektas „Sveikas vaikas – vartai į ateitį“ bei vasaros poilsio socializacijos
programa „Draugaukime, keliaukime, pažinkime kartu su pradinuku“.
Didelis dėmesys buvo
skiriamas mokinių gabumų ir talentų ugdymui pamokoje. Mokiniai dalyvavo ne
tik mokyklos, bet ir rajono savivaldybės, šalies ir tarptautiniuose
konkursuose, renginiuose. Mokykloje antrus metus iš eilės vykdyta Respublikos
bendrojo ugdymo mokyklų 1–4 klasių mokinių konferencija ,,Tai įdomu!“, kurios
tikslas – ugdyti ir plėtoti pradinių klasių mokinių bendrąsias ir dalykines
kompetencijas. Ugdymo turinys buvo įgyvendintas ne tik mokyklos teritorijoje,
bet ir kitose aplinkose: miesto viešosiose įstaigose, muziejuose,
bibliotekose, mokinių tėvų darbovietėse, žygių, ekskursijų bei edukacinių
pamokų, projektų metu.
Skatinant įgalinančią
lyderystę, bendruomenės narių atsakomybę, profesinių kompetencijų augimą,
buvo vykdomas kryptingas bendravimas ir bendradarbiavimas tarp klasių bei
dalykų mokytojų, mokinių tėvų, vyko susitikimai su socialiniais partneriais.
Komunikavimo, bendradarbiavimo, mokėjimo mokytis ir kitas kompetencijas
konferencijose, seminaruose, mokymuose tobulino visi mokyklos mokytojai
vidutiniškai po 44 valandas. Priimti susitarimai auklėjimo ir ugdymo(si)
klausimais, suteikiama mokyklos specialistų pagalba konsultuojant
individualiai, rengiant pranešimus tėvų susirinkimų metu. Vyko individualūs
pokalbiai, surengta paskaita ,,Netipiško elgesio vaikai. Galimi pagalbos
būdai“ tėvams ir mokytojams. Visi mokytojai tobulino dalykines ir bendrąsias
kompetencijas konferencijoje „Nuo švietimo visiems prie švietimo kiekvienam“,
seminaruose „Individualios mokinio pažangos stebėjimas ir vertinimas“,
„Etiketas ir bendravimo menas“.
Mokyklos bendruomenė
tobulino kompetencijas dalyvaudama projektinėse veiklose:
·
Tarptautinis
projektas „E-twinning“ su Prancūzijos ir kitų Europos šalių mokyklų mokiniais
„Nupieškime ateitį“ bei projektas su Italija „Velykų papročiai, tradicijos ir
maistas“.
·
Šalies
organizuojamuose projektuose: ,,Darni mokykla“ ir ,,Bendrojo ugdymo mokymo
bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas (finansuojamas ES
struktūrinių fondų lėšomis, įgyvendinant priemonę 09.4.2-ES FA-V-715
„Bendrojo lavinimo ir kitų mokymo įstaigų pedagoginio personalo
kvalifikacijos tobulinimas“).
·
Rajono
savivaldybės sveikatą stiprinanti programa ,,Sveikas vaikas – vartai į
ateitį“.
·
Socializacijos
(prevencijos) programa ,,Draugaukime, keliaukime, pažinkime kartu su
pradinuku“.
Aktyviai prisijungta prie
akcijų ,,Būk matomas“, ,,Veiksmo savaitė BE PATYČIŲ 2018“ ,,Pasveikinkim
vieni kitus“, „Šimtas žiedų Lietuvai“, ,,Pasidalinkime gerumu“, ,,Padėkime
vienišam žmogui“, „Tolerancijos diena“. Vasaros metu veikė stovykla gabiems
mokiniams. Dalyvauta ir mokytasi mokyklų partnerystės tinkle. Dalyvauta
prevencinėse programose: „Obuolio draugai“, „Įveikime kartu“. Atlikti
tyrimai: „Mokymosi stilių nustatymas“ ir „Pirmokų adaptacijos tyrimas“.
Mokykloje kuriant
inovatyvią aplinką įsigyta 50 kompiuterių. Nuo 2018 metų rugsėjo pirmos
dienos įsteigtas informatikos būrelis, o IKT žinios integruojamos į įvairių
dalykų mokymąsi, padedama mokiniams siekti bendrųjų ugdymo tikslų, kurti
tarpdalykinius ryšius.
Dalyvauta švietimo įstaigų
modernizavimo programoje, pašalinti antro mokyklos korpuso avarinės būklės
požymiai (įrengtas drenažas aplink mokyklos pastatą, atnaujinta pastato
hidroizoliacija, apšildyti pamatai iš lauko pusės, cokolinis aukštas).
|